Kristian Šumej – v gostinstvu igra veliko vlogo prezentacija

misc1

Kristian Šumej je gostinec iz vseh zornih kotov – po izobrazbi, vodi gostinski obrat in obenem je tudi lastnik spletne trgovine za gostince… Mlad poslovnež šteje namreč 24 let, po končani srednji šoli za  gostinstvo in  turizem v Celju  je nadaljeval  študij na Visoki šoli  za turizem Turistici  v Portorožu smer poslovni sistemi v turizmu, je lastnik Gostilne in picerije PER VIA na Polzeli, pred kratkim pa se je spustil tudi v ustanovitev spletne trgovine Gastrobutik, kjer lahko najdemo opremo za gostince. S Kristianom smo se pogovarjali o trenutnih trendih v gostinstvu in razlogih, zakaj se je začel ukvarjati tudi s spletno prodajo gostinske opreme.

.

– Lahko bi rekli, da ste popolnoma posvečeni gostinstvu…gostinska šola, ste lastnik gostilne in picerije, pred kratkim pa ste začeli tudi s spletno trgovino z gostinsko opremo. Kdaj ste začutili, da vas vleče v gostinske vode?
To strast sem začutil v srednji šoli, navdušil me je prijatelj, ki je hodil na Srednjo šolo za gostinstvo in turizem v Celju in tako sem se v prvem letniku po zimskih počitnicah,  kar  prepisal iz gimnazije na gostinsko šolo. Zaenkrat uživam v delu, čeprav priznam, da je včasih zelo naporno.

– Kako bi v tem trenutku opisali trende v gostinstvu v Sloveniji?
Osebno mislim, da so ljudje v Sloveniji na področju gostinstva vedno bolj osveščeni. Vedno več je poudarka na domači, sveže pripravljeni hrani iz kvalitetnih sestavin.  Veliko vlogo igra prezentacija, torej način kako ti gostu ponudiš hrano oziroma na čem mu jo ponudiš. Zelo se je razvila ponudba že ali skoraj pripravljene hrane v raznih živilskih trgovinah.  Zaradi pomanjkanja časa in cenovne ugodnosti so zopet pridobile predvsem samopostrežne  restavracije v trgovskih centrih. Zelo dobro uspeva odprta kuhinja, ljudje želijo vedno nekaj novega in drugačnega. Trende narekujejo tudi razne televizijske oddaje in tekmovanja s gostinskega področja.

– Kaj je pravzaprav botrovalo vaši odločitvi, da se poizkusite uveljaviti tudi s prodajo opreme za gostince?
Kot gostinec in lastnik gostilne in picerije sem opazil, da je ponudba izdelkov, ki jih potrebuješ v lokalu v Sloveniji še vedno majhna (ko sem začenjal je skorajda ni bilo), veliko izdelkov sem moral sam iskati v tujini, tudi moji prijatelji, ki imajo lokale so imeli podobne težave, zato se mi je tovrstna trgovina zdela dobra tržna niša.

– Kot lastnik gostinskega lokala imate zagotovo tiste prave izkušnje, kakšno opremo potrebuje gostinec. Vam je bilo to v pomoč pri izbiri asortimana vaše spletne trgovine Gastrobutik?
Ja v bistvu je bil celoten asortiman izbran prav na podlagi mojih izkušenj z vodenjem gostinskega obrata. Iskal sem predvsem takšne izdelke, ki bi jih tudi sam imel v gostinskem obratu in za katere menim, da lahko pripomorejo k uspešnosti gostinskega obrata. Seveda je boljša škatla za hrano večji strošek ali pa papir za vpijanje maščobe nepotreben strošek za gostinca, toda za gosta je to nadgradnja ponudbe in povečano zadovoljstvo s hrano, zato se bo rad vračal.

– Na kaj ste bili pozorni, ko ste iskali dobavitelje izdelkov, ki so pri vas v prodaji? Je bila to kakovost, dobavljivost, sledenje modernim trendom…cena?
Vse našteto je pri iskanju dobaviteljev pomembno. Pri meni je bila v prvi vrsti kakovost, nato izgled in drugačnost, seveda tudi cena igra veliko vlogo, saj je pri dobaviteljih iz tujine največja postavka cena transporta.

– V čem se vaša spletna trgovina razlikuje od primerljivih? V čem izstopa?
V pregledni ponudbi, ki sledi gostinskim trendom, ki ponuja tudi sama kaj novega na trgu in ki jo seveda razširjam. Rad bi ponujal predvsem  takšne izdelke, ki pripomorejo k dodani vrednosti gostinskega obrata. Poleg gostincev je  trgovina namenjena tudi potrošnikom, predvsem tistim, ki želijo tudi doma ponuditi hrano malo drugače. Začel sem tudi z objavami receptov in novicami iz sveta gostinstva.

– Koliko artiklov lahko danes najdemo v Gastrobutiku? Načrtujete tudi širitev ponudbe?
Trenutno imamo v trgovini nekje okoli 300 izdelkov. Ponudba se nenehno dopolnjuje, ne bi pa rad, da bi bila preobširna  in s tem tudi manj pregledna.

– Naštejte nekaj razlogov, zakaj bi moral gostinec obiskati Gastrobutik? Kakšne prednosti pri nakupu ga čakajo?

Mislim, da je najboljši razlog zakaj obiskati Gastrobutik to, da se gostinci seznanijo z izdelki, ki so trenutno trend v gostinstvu ter, da z našo pomočjo naredijo lepšo prezentacijo svoje ponudbe. Tako bodo  bolj zadovoljni sami in seveda njihove stranke. Prednost spletne trgovine je seveda nakup iz pisarne , prilagodljiva dostava (manjše količine gredo preko distributerjev,  večje količine pa  dostavimo direktno do kupca), svetovanje pri nakupu  in tudi  prilagodljivost (na željo stranke, ji tudi poiščemo željeni produkt).

– Kakšni trendi nas čakajo v gostinstvu? V katero smer se po vašem mnenju razvija kulinarika, catering in strežba?
V zadnjih letih se je razvilo zahtevnejše gostinstvo, razvila se je ponudba “odprte kuhinje” , kuhinje na domu; prihaja pa tudi ponudba v tujini zelo razširjene potujoče kuhinje. Povečala se je ponudba fast fooda , predvsem burgerjev, ki jih danes lahko dobimo v preko 50 različicah in kjer so gostinci pokazali zelo veliko domišljije in inovativnosti. Trendi v cateringu se širijo na področje posode iz škroba, torej posode, ki je užitna in prezentacijskih šovov, kot so npr. hrana in pijača s smokerji. Predvsem pa so se spremenili materiali na katerih gostinci prezentirajo hrano, recimo različne kamnite plošče, lesene plošče, krožniki iz melamina.

– In še vaši načrti za prihodnost spletne trgovine Gastrobutik?
Načrtov je veliko, verjetno širitev na Hrvaško, od koder dobivam kar precej povpraševanja, dopolnitev dela asortimana z možnostjo dodelave (logotipi, napisi..), v kratkem bom dopolnil asortiman še s posebno dodatno ponudbo artiklov za slaščičarne. Načrtujem tudi nekaj zelo posebnega v zvezi z ponudbo steklenih kozarcev. Sicer pa prihodnost narekuje trg in važno je, da si nenehno v trendu.

Kristian Šumej ( Gastrobutik.si )