VSAKO VINO IMA SVOJO ZGODBO

misc1

gastrogurman ozek masilni barvno uskl

Na novinarski konferenci ob otvoritvi novega Vinsko gastronomskega centra Turn, 16. junija 2020 v Kleti Krško, so predstavili novo blagovno znamko Turn ter projekt »Od Ribiča do Graščaka«, ki na temelju mitov in legend gradi novo vinsko turistično zgodbo.

Klet Krško je v lokalnem okolju poznana že od leta 1928, kar pomeni, da ima bogato zgodovino in kulturo. Je največja klet na tem območju in je s svojim delovanjem že od nekdaj zaznamovala tudi lokalno okolje v katerem deluje, se povezovala z ljudmi in zgodbami. Z letošnjo pomladjo pa je v kleti in med grajskimi oboki zapihal nov veter. Pomlajena in zagnana ekipa kleti Krško je v borih treh mesecih obnovila prostore in vzpostavila Vinsko gastronomski center Turn. »Imamo jasno zastavljeno vizijo – Biti prvi v Posavju in na Dolenjskem«, ponosno pove ob odprtju centra Jure Grubar, direktor in enolog kleti Krško, in dodaja: »Vinsko gastronomski center Turn je v prvi vrsti prostor, ne samo za predstavljanje vrhunskih vin in kulinarike, ampak tudi prostor za druženje, ustvarjanje in razvijanje idej s katerimi sledimo svojim ciljem.«

Ureditev Vinsko gastronomskega centra Turn je potekala pod okriljem projekta »Od ribiča do graščaka«, kjer se vzpostavlja nov turistični produkt, ki temelji na življenju med reko, vinogradi in gradovi, takšnim kot je bilo nekoč in tako povezanim, kot si želijo, da bi bilo ponovno. Povezuje ribe, vino in kulturno dediščino vse od vinske kleti Krško pa do gradu Sevnica. Kmečka zadruga Krško je vodilni partner projekta in novo turistično zgodbo v Posavju razvija skupaj s podjetjem Akval, Javnim zavodom za kulturo, šport, turizem in mladinsko dejavnost Sevnica ter Kulturnim društvom Leskovec pri Krškem. Projekt pa je usmerjen tudi v obuditev novih zgodb, mitov in legend, in prve tovrstne zgodbe pod imenom Legende šrajbarskega Turna so bile predstavljene ravno na današnji novinarski konferenci. »Vsako vino ima svojo zgodbo, ampak to niso zgodbe o vinu, to so zgodbe o ljudeh,« razlaga Katarina Simončič, vodja marketinga in koordinatorka projekta v Kleti Krško. Slednje je bilo vodilo pri ustvarjanju nove blagovne znamke in celostne podobe Turn, ki je prežeta z miti in legendami, ki sodobnemu vinoljubcu ponujajo veliko več od zgolj gastronomske izkušnje. »Te zgodbe so že od nekdaj tukaj, samo raziskali smo jih in obudili v življenje, in seveda postavili za novo podobo naših vin pod blagovno znamko Turn,« pojasnjuje Simončičeva. Na vsaki steklenici je namreč prikazana tudi zgodba o ljudeh »Zgodbe predstavljajo vpogled v etnološko zakladnico ter svojstveno lokalno identiteto, na katero smo lahko ponosni in jo moramo ohraniti za kasnejše rodove,« meni predsednik zadruge Jože Božič. Posebej znamenita je zgodba o Prešernu, ki je v svojih časih večkrat obiskal te vinske oboke in opeval to vino, kot eno izmed najboljših, ravno v času, ko je nastala Zdravljica.

In je zgodba o izgubljeni ljubezni, o grofu Auerspergu, vse do nekoč skrivanja krškopoljca, da lahko danes v njem uživamo v najimenitnejših restavracijah. Zgodbe so oblikovali s pomočjo dveh akademskih slikarjev, ki sta prispevala ilustracije na vinskih etiketah. Z liki iz preteklosti so zgodbe obudili v življenje člani Kulturnega društva Leskovec, ki je partner v projektu, v duhu povezovanja med projektnimi partnerji se jim je pridružil tudi predstavnik Sevniških graščakov. Tako so se med obiskovalci sprehodili grof Auersperg, Atmeška gospa, kuharica, ribič in celo sam France Prešeren, prijatelj grofa Auersperga.

Obiskovalce je s kulinarično zgodbo navdušil mlad Damjan Wallner, kuharski mojster iz podjetja Akval, ki je partner v projektu. Kulinarično predstavitev je dopolnila pokušina vrhunskih vin blagovne znamke Turn, ki jo je vodil Jure Grubar, direktor in enolog kleti Krško.

Vizija Kleti Krško za prihodnost je poleg vrhunskih vin ohranjati identiteto vinske kleti, lokalnega okolja in na teh temeljih ponuditi avtentično izkušnjo in doživetja. »Občina Krško v svojih razvojnih strategijah podpira razvoj kulturnega in zelenega turizma, lokalni izdelke in pristne zgodbe, zato podpiramo takšna  avtentična doživetja. Dobre zgodbe so ravno to, kar potrebujemo in iščemo.« Je zgodbo podprla Simona Lubšina, vodja oddelka za javna naročila in črpanje EU sredstev iz Občine Krško.