Vipavska rebula – Cesarjev izbor

misc1

gastrogurman ozek masilni barvno uskl

Vinogradništvo je za Vipavsko dolino pomembno z gospodarskega, ozemeljskega, družbenega in kulturnega vidika. Kultura vinske trte, vina in vinorodne pokrajine je dediščina – materialna
 in nematerialna, ki je bistveni del naše zgodovine. Številne avtohtone in domače sorte naše doline, raznovrstnost tal, podnebne značilnosti, gričevnata vinogradniška območja, nova generacija vinarjev in hkrati dolina z dolgo zgodovino v vinogradništvu je lahko gledana tudi kot »veliki vinograd«, ki je bil vseskozi vzdrževan. Večstoletno vinogradništvo v dolini ohranja veličino same narave, prijemi v vinski kleti pa so plod dolge tradicije.

Če upoštevamo pomen vinogradništva v povezavi s turizmom, je odstotek t.i. »vinskih turistov«, glavni vzrok za potovanje, saj se le-ti podajo v uveljavljene vinske regije, da bi obiskali vinograde in kleti. V zadnjem obdobju se beleži povečan obisk domačih in tujih turistov v Vipavski dolini. Na izbiro ciljne destinacije vplivajo številne spremenljivke, ki so povezane tudi z značilnostmi pridelave in promocije vina, vinskih kleti ter vinorodnega okoliša.

Na Vipavsko dolino lahko gledamo tudi kot na gastronomski raj, ki temelji na verodostojnih in naravnih sestavinah, kjer se oblikujeta celota in lepota te pokrajine. Poleg tega sta hrana in vinski turizem pogosto povezana z več oblikami ekoturizma in odgovornega turizma, kar potrjuje rastočii trend družbene odgovornosti v turistični industriji.

Šest vinarjev – Miha Batič (Batič), Primož Lavrenčič (Burja Estate), Valter Mlečnik (Mlečnik), Zmago Petrič (Guerila), Franc Vodopivec (Slavček), Edvard Svetlik (Svetlik) je združilo moči in  povabilo novinarje iz tujine in Slovenije na poseben dogodek Vipavska rebula –  Cesarjev izbor z namenom dviganja prepoznavnosti

VIPAVSKE REBULE (in njenih zvrsti), ki je bila dolgo obdobje glavna sorta Vipavske doline, na kateri je slonela ekonomija vipavskega vinorejca. Vzporedno je to tudi promocija Vipavske doline kot vrhunskega vinorodnega okoliša, njene dediščine ter Matije Vrtovca in njegove knjige VINOREJA iz leta 1844. Ta knjiga predstavlja neprecenljiv dokument in je živi dokaz naše kulturne dediščine. Naj omenimo, da knjiga pridobiva vedno večjo veljavo tudi izven meja Vipavske doline in Slovenije.

Skupina tujih novinarjev je bila v Vipavski dolini med 17. in 20.  avgustom. Novinarji so prispeli iz Nizozemske, Italije, Avstralije, Velike Britanije, ZDA, Hrvaške, Francije, Nemčije in Slovenije (skupaj približno 30 novinarjev). Spoznavni večer je potekal v Vrhpolju, kjer jih je ob ogledu na novo nastajajoče turistične pridobitve Theodosius gozdna vasica pozdravila Teodozijeva vojska, na večerji v Gostilni Theodosius pa so jim predstavili nekaj lokalnih jedi, značilnih za Vipavsko dolino.

Sobota je bila delovno obarvana. Naši gostje so se najprej udeležili predavanj uglednih predavateljev (dr. Dejan Bavčar, Primož Lavrenčič, Matjaž Lemut, dr. Borut Koloini, Mojca Mavrič Štrukelj in Edvard Svetlik).

Po zaključenih predavanjih so jih v kapucinskem samostanu pogostili z domačimi jedmi (ješprenjom in klobaso). Po kosilu je sledil ogled Vipavskega Križa in nato vodena degustacija vipavskih rebul in zvrsti, ki sta jo vodila Mira Šemić, Wineakademiker in Martin Gruzovin, najboljši slovenski sommelier. Na degustaciji je bilo prisotnih 19 vinarjev in več kot 20 vzorcev vina. V popoldanski Galeriji Vipavske rebule so se jim pridružili tudi nekateri drugi vinarji ter gostinci.

Regionalna politika mora biti rdeča nit, ki združuje to pokrajino, mora predstavljati trto in njeno stoletno zgodovino. Tudi zaradi vinske tradicije Vipavske doline je Slovenija prepoznavna v svetu in omogoča odkrivanje izkušenj z vsemi čuti. Vinoarji in nekatere občine Vipavske doline (Mestna občina Nova Gorica, Občina Ajdovščina in Občina Renče – Vogrsko) so odlično sodelovale, da bi povečali konkurenčnost vipavskih vin z produktivnega, turističnega in kulturnega vidika. K predstavitvi neverjetne sorte vipavske rebule smo povabili tudi predstavnike gostinstva, ki so se predstavili s svojimi jedmi oziroma izdelki.

V Vipavskem Križu smo novinarjem predstavili Pelozove Vipavske mesnine, vipavsko mocarelo Cvet podjetja Ekolat, oljčno olje kmetije Kante, domače dobrote Ma q fino, podjetje Erilo s čokoladnimi dobrotami in Leone z limoninim sorbetom. Kuharski mojstri so pripravili različne kulinarične dobrote. Novinarji so se razvajali s pomočjo Ošterije Žogica, Majerije in restavracije Grad Kromberk. Posebno pozornost pa je pritegnila Krajevna skupnost Šempas s kuhanjem polente s pršutom.

Novinarje so razveselila tudi majhna lokalna darilca s strani trgovinice Darovi Vipavske iz Vipavskega Križa

V nedeljo je tuje novinarje šest vinarjev pobudnikov povabilo na oglede kleti in vinogradov, kjer so okusili vsa njihova vina in spoznali resnično slovensko gostoljubnost.

Sodelujoči vinarji:

Batič, Burja, Guerila, Mlečnik, Slavček, Svetlik, Ferjančič

USSAI

Posestvo Berce

JNK

Wine Estate Lavrenčič, Vina Zgonik, Kmetija Bizjak

UOU

Štokelj, Vina Krapež, Pasji rep, Jamšek 1887 Vina, Sutor Wine Estate, Vina Saksida

WIPACH

Vina Poljšak

 

Minister za zdravje opozarja: Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju!