Ani Roš v Madridu podeljen naziv Ambasadorke Svetovne turistične organizacije za gastronomski turizem

misc1

gastrogurman ozek masilni barvno uskl

V okviru gostovanja Hiše Franko v Madridu je v organizaciji Veleposlaništva Republike Slovenije v Madridu, Slovenske turistične organizacije (STO) in Urada vlade za komuniciranje (UKOM) danes potekala predstavitev Slovenije, na katerem je generalni sekretar Svetovne turistične organizacije Zurab Pololikashvili Ani Roš podelil naziv Ambasadorke Svetovne turistične organizacije za gastronomski turizem (UNWTO Ambassador for Gastronomy Tourism).

Zurab Pololikashvili, generalni sekretar Svetovne turistične organizacije: »’Turizem in razvoj podeželja’ je moto Svetovne turistične organizacije za leto 2020. Ana Roš je s svojo zavezanostjo k uporabi lokalnih sestavin zgled pri prispevanju k trajnostnemu podjetništvu. V čast mi je, da sem danes lahko imenoval Ano Roš za ambasadorko gastronomskega turizma UNWTO.«
 
V Hiši Franko v Kobaridu pod rokami vrhunske slovenske kuharice Ane Roš na temelju lokalnih in sezonskih kakovostnih sestavin nastajajo edinstvene kulinarične kreacije, ki navdušujejo gastronomske ocenjevalce, t.i. foodije in predstavnike gastronomskih medijev. Ana Roš prisega na filozofijo iz »vrta na krožnik« in česar ne pridela na domačem zeliščnem in zelenjavnem vrtu, dobi iz svoje široke mreže lokalnih dobaviteljev. Z veseljem kombinira tradicionalne lokalne jedi s sodobnimi kuharskimi metodami.
 
Ana Roš
je ob prejemu nagrade izpostavila: »V življenju nastopijo trenutki, ko moraš nagrade oziroma nazive sprejeti in biti na njih ponosen. Ta naziv je nekakšno vodilo, kaj lahko slovenska gastronomija, ali katera koli druga podobna ambiciozna dejavnost, doseže. Za doseganje ciljev je potrebno veliko odrekanja, včasih se je treba tudi vprašati, ali si na pravi poti, in ko dosežeš vrhove, si moraš želeti še dlje in za to tudi trdo delati. Ponosna in vesela sem na celotno ekipo Hiše Franko in prav vsi si zaslužimo ta naziv. Zame ambasadorstvo sicer ni nagrada, ampak spodbuda, da ostajaš vzgled vsem tistim, ki ne vedo, ali lahko zares uspejo v tem, kar želijo, in potrebujejo samo malo spodbude, da postanejo še boljši.«
 
Kulinarika ključno prispeva k povečanju zanimanja svetovne javnosti za Slovenijo, še posebej pa to velja za globalne medije, odkar je Ana Roš bila zvezda oddaj Netflix in ‘Chef’s Table’ ter najboljša kuharska mojstrica leta 2017.

Mag. Maja Pak, direktorica STO: »Slovenija je med ljubitelji vrhunske gastronomije vse bolj prepoznavna in zaželena destinacija. Velika zasluga za to gre tudi izjemnim kuharskim mojstrom kot je Ana Roš. Ana Roš je ena najvidnejših kuharskih mojstric v svetovnem merilu s prestižnim nazivom najboljše kuharske mojstrice na svetu, uvrstitvami v sam vrh seznamov najboljših restavracij in nazivom chefinje leta 2020 vodnika Gault&Millau. Iskrene čestitke Ani Roš za danes prejeto ugledno priznanje Ambasadorke Svetovne turistične organizacije za gastronomski turizem, ki še enkrat potrjuje njeno izredno znanje, kreativnost in srčnost, s katero ustvarja gastronomska doživetja, ki pomembno prispevajo k prepoznavnosti Slovenije kot vrhunske gastronomske destinacije.«

Mag. Pak nadalje izpostavlja, da STO v sodelovanju z odličnimi kuharskimi mojstri predstavlja Slovenijo na najpomembnejših emitivnih trgih slovenskega turizma kot destinacijo za butična 5-zvezdična gastronomska doživetja, kot nosilko naziva Evropska gastronomska regija 2021 in kot destinacijo, ki jo izpostavljata ugledna vodnika Michelin in Gault&Millau. V skladu z velikim pomenom, ki ga kulinariki namenja Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021 in v skladu s cilji Akcijskega načrta razvoja in trženja gastronomskega turizma 2019–2023 je gastronomija tudi osrednja razvojna in promocijska tematika STO v letih 2020 in 2021.

Mag. Renata Cvelbar Bek, veleposlanica Republike Slovenije v Španiji in pri Svetovni turistični organizaciji: »Uspehi in priznanja Ani Roš so plod neizmernega talenta in popolne predanosti izpopolnitvi vsake jedi. Njena kuhinja predstavlja zavezo trajnosti, ki je lastna tudi Sloveniji in slovenskemu turizmu. Stavimo na trajnostni turizem, ki temelji na bogastvu zelene narave naše dežele. Turizem in kulinarika gresta z roko v roki, zato si prizadevamo spodbujati in promovirati kulinarično ponudbo, ki temelji na uporabi lokalno pridelanih živil. Ni naključje, da je prav Ana Roš ena glavnih zagovornic le-te. Lepo naključje pa je, da njeno gostovanje v Madridu sovpada s podnebnim vrhom COP25.«

Mag. Kristina Plavšak Krajnc, direktorica Urada Vlade RS za komuniciranje: »Gastronomija je zagotovo področje, na katerem je Slovenija še neodkrit biser, hrana pa je eden  najstarejših in najmočnejših načinov komuniciranja in povezovanja ljudi. Še nas same včasih preseneti, da se lahko na tako majhnem geografskem prostoru pohvalimo tako z doma  pridelanim sirom iz alpskih kmetij kot tudi domačim oljčnim oljem mediteranske in kraške Slovenije. Pri nas imamo rek, da gre ljubezen skozi želodec, beseda ljubezen pa je tako rekoč vkovana že v našo nacionalno znamko I feel sLOVEnia.«

Ves čas gostovanja Hiše Franko v Madridu bo v hotelu postavljena tudi razstava fotografij Ane Roš z motivi zelene Slovenije. Prav tako pa bo vsak gost, ki se bo udeležil ene od večerij, prejel tudi novo publikacijo STO Taste Slovenia, ki je v elektronski obliki dostopna tudi na spletni strani www.slovenia.info.

Več si lahko preberete v medijskem središču na povezavi.